In de nacht van vrijdag 15 maart is Bas Westerweel, presentator en ambassadeur van Stichting PLN, geheel onverwachts overleden.
Vandaag — op zaterdag 16 mei — zou Bas 63 jaar zijn geworden. Bas stortte in 2017 in op het voetbalveld vanwege hartfalen. Dankzij het adequaat handelen van 3 clubgenoten en een AED kon Bas gereanimeerd worden.
Na zijn revalidatie zette hij zich in om meer bewustzijn over hartproblemen te creëren door open te delen over zijn eigen ervaringen. Stichting PLN kijkt met veel verdriet naar zijn overlijden. Bas was een vrolijke, betrokken man die met veel enthousiasme meedacht over hoe we de PLN-ziekte beter onder de aandacht konden brengen.
Zo presenteerde hij het PLN Gala en liep hij vorig jaar naast de PLN-community mee tijdens de Tikkende Klok Challenge. We zijn Bas ontzettend dankbaar voor alles wat hij heeft betekent en wensen zijn nabestaanden veel sterkte, liefde en kracht toe in deze moeilijke periode.
Rust zacht, Bas 💔